Op een milde donderdagavond op het Los Angeles Forum verzamelden het public relations-team van Nike en een groep journalisten van een aantal van de meest toonaangevende lifestyle-, tech- en  algemeen ge?nteresseerde websites van Nike Air Force 1 Femme het land het debuut van Nike's eerste concert-Nike Free Run 2.0 Femme gebaseerde SNKRS stash drop. Gelanceerd in samenwerking met Top Dawg Entertainment van Kendrick Lamar, markeert de samenwerking tussen Nike en Lamar een reeks primeurs voor 's werelds grootste merk voor sport en lifestyle. De gecombineerde inspanning is de eerste capsulecollectie die Nike heeft gedaan met een muzikant. Het is ook de eerste keer dat iedereen die op dit moment bij het bedrijf werkt, zich kan herinneren dat het kledingbedrijf zich bij een muzikant heeft aangemeld voor selecte tourgeriefwaar, en het debuut van de stash-drop door de SNKRS-app was de grootste die het bedrijf had geprobeerd aan te pakken. concertgangers, oprollen naar het concert in Supreme sweats, Yeezys, Adidas, Pumas ... en, natuurlijk, Nikes, de SNKRS stash drop Nike Air Max 2017 Donne zou een verrassing zijn. Mensen die de Nike Free Run 3.0 Womens SNKRS-app van Nike hadden gedownload, konden een Nike Air Huarache Donne paar Kendrick Lamar's limited edition Cortez Kenny III's kopen en reserveren tijdens het concert. Althans op de eerste avond ging het niet zoals gepland.

Het werken met live-evenementen zoals concerten, waarbij de timing minder gereguleerd is dan bij een typisch sportevenement (gemarkeerd door tips en halftimes die voldoen aan een mooi gereguleerd schema), bleek te veel voor de eerste uitrol van de stash-drop van het bedrijf. Selecteer NikePlus-leden kregen een eerste push-melding van de Stash-drop en een kaart in de SNKRS-feed adverteerde ook voor de speciale stash-drop, naast een melding die op het scherm flitste tussen de (verbazingwekkende) SchoolboyQ-set en de (al even verbazingwekkende) prestaties van SZA. Andere kansen zijn om de Nike Air Max 95 Womens timing te verlagen, maar voor het eerste Nike Air Presto Womens concert in Los Angeles werden concertgangers gevraagd om de SNKRS-app te lanceren en proberen een paar van de limited edition-schoenen vast te houden voordat de activering echt live ging. in de verkoop werkte de gebruikersinterface voor het zoeken en reserveren van de schoenen niet voor iedereen daar - in feite was slechts één verslaggever van de groep in staat om een ??paar schoenen te reserveren (sinc e die reporter had geen betalingsinformatie opgeslagen in de SNKRS-app, die schoenen werden vrijgegeven). "Ik kan de app niet laten doen wat ik nodig heb", zei een concertganger die een paar schoenen probeerde te pakken. "NikeConnect [is ] een geweldige manier voor ons om interessante gegevens over onze leden te krijgen en ontgrendelingen te leveren die relevant zijn voor die leden ", aldus Nike Air Max 2017 Mujer de woordvoerder.

Het team van Nike zei dat Nike Air Max 97 Womens de late start van het concert de oorzaak was van de miscue. Ongeveer 30 minuten nadat de sneakers voor het eerst zouden worden gebruikt, ging de activering live - iets waar journalisten pas van op de hoogte werden gesteld toen ze door het public relations-team van Nike werden ge?nformeerd.Zodra de verkoop live ging, waren de schoenen binnen de eerste vijf minuten uitverkocht, hoewel het onduidelijk hoeveel er beschikbaar waren gemaakt door de stash drop (Nike weigerde om een ??nummer te geven). Nike herhaalt de stash drop voor shows in Houston, New York, Boston en Chicago. De SNKRS app is slechts een voorbeeld van Nike's innovatieve benadering van het integreren van technologie en mode. In april lanceerde Nike de eerste sneaker die is ge?ntegreerd met zijn NikeConnect-technologie. Adidas ZX 750 DonneDe NikeConnect-app werd eerder dit jaar onthuld Adidas ZX 750 Donne door een samenwerking met de NBA en biedt gebruikers toegang tot informatie over spelers en statistieken via een label dat is uitgerust met chips voor near field communications.Nike's Air Force Ones die zijn ingeschakeld met de NikeConnect-technologie openen een speciale limited-release sneaker-verkoopmogelijkheid, genaamd "The Choice", maar Nike heeft hogere verwachtingen van de technologie. "We zouden graag zweethgezag kunnen belonen met toegang tot exclusieve producten of een partnerschap , "Zei een woordvoerder van het bedrijf vorig jaar in een interview.