Het is geen geheim dat de markt voor tennisschoenen voor sneakers is opgeblazen. Tegenwoordig wordt het gewaardeerd op $ 1 miljard en analisten verwachten dat dit aantal in de komende jaren zal blijven stijgen. Het lijkt er ook op dat steeds meer mensen verliefd worden op schoenen en sneakercultuur. Tegenwoordig zullen onder andere Complex, Nice Kicks, HYPEBEAST en WearTesters je de complete sneakercollectie van een Nike Air Max 1 Womens beroemdheid laten zien of ze zullen je meenemen terwijl ze gaan winkelen voor nieuwe paren. En in het tijdperk van Nike Air Max 1 Donne de sociale media is het eenvoudiger dan ooit voor mensen om foto's en video's van hun volledige collectie of hun meest recente Nike Air Max Zero Womens aankoop te delen. Professionele atleten hebben een aantal duidelijke voordelen als het gaat om het verkrijgen van schoenen. HoopsHype sprak met negen huidige of voormalige NBA-spelers met indrukwekkende sneakercollecties om hun liefde voor kicks te bespreken, wat er in hun kast zit en nog veel meer. Drew Ruiz heeft bijgedragen aan dit artikel. HOE VALT U IN LIEFDE MET SCHOENEN EN BEGINT U HEM OP? Rudy Gay, San Antonio Spurs: Ik begon met verzamelen in mijn junior jaar van de middelbare school. Het was een van die dingen waar ik, toen ik jonger was, echt schoenen wilde, maar ik kon ze niet krijgen. Nike Air Max 98 Womens Toen ik op de middelbare school junior was, kreeg ik een baan en het eerste dat ik kocht was een paar witte Nike Roshe Run Womens luchtmachtleden. Ik probeerde heel hard om ze schoon te houden, maar het is eigenlijk onmogelijk om ze vers te houden, zoals  we allemaal weten. Uiteindelijk heb ik er een paar van gekregen en toen begon ik wat nieuwe dingen te kopen die eruit kwamen. Van daaruit bleef ik gewoon verzamelen.

Thaddeus Young, Indiana Pacers: Op de middelbare school begon ik te verzamelen. Toen ik in de negende klas kwam, had ik een echte passie voor schoenen en begonnen ze zich op te hopen. Uiteraard kon ik niet elk paar schoenen veroorloven dat ik wilde, maar toen ik het geld kreeg, zou ik Js of Nikes kopen en zou ik proberen ze voor een lange tijd te behouden. Ik heb eigenlijk nog steeds een behoorlijk aantal paren van toen ik op de middelbare school zat. Dat is toen het allemaal begon. Ik hou gewoon van verzamelen en de jacht op een bepaald paar dat  je al heel lang wilde hebben. Mike Bibby, 14-jarige NBA-veteraan: Ik heb altijd van schoenen gehouden, maar ik ben Nike Free Run 3.0 Womens ze niet gaan verzamelen tot ik in de NBA zat. Toen ik volwassen was, had ik niet veel geld om verschillende paar schoenen te krijgen. Ik had maar één paar hier en daar; Ik kon pas echt beginnen met het verzamelen van schoenen voordat ik bij de NBA kwam. Ik heb altijd van ze gehouden. Dus om een ??van de eerste zes atleten te zijn die het merk Jordan begint, is het gewoon een geweldig gevoel. Ik weet dat veel kinderen Jordans willen en het merk is erg populair, dus het is speciaal. Het verhaal achter mij om lid te worden van Jordan Brand is vrij eenvoudig. David Falk is mijn agent en hij vertegenwoordigde ook Michael Jordan. Hij vroeg me: "Zou je Jordans willen dragen?"

Toen ik klein was, speelde ik vroeger in een  team met de naam AIM HIGH. Ik woonde vroeger in Los Angeles / Inglewood, maar we speelden in Orange County en Santa  Clarita, dus we hadden de Slauson Swap Meet de hele tijd gepasseerd. Ik zou daar altijd stoppen en schoenen proberen te krijgen. Nike Air Max 90 Femme Rose In die tijd verkocht ik speelgoed in de Orange County Swap Meet, zodat ik geld kon verdienen om schoenen te kopen. Mijn moeder kocht de eerste vijf speelgoed voor mij om te verkopen en daarna bleef ik het doen. Ik verdiende mijn eigen geld, dus mijn moeder hoefde me geen schoenen te blijven kopen. Dit was toen ik 6 jaar oud was! Zelfs toen ik jonger was, hield ik altijd van schoenen en wilde ik dat onze schoenen passen bij onze verschillende uniformen. Als we onze witte uniformen een paar nachten achter elkaar zouden dragen, zou ik een nieuw paar witte schoenen willen. Wanneer we onze blauwe Nike Internationalist Femme uniformen zouden dragen, wilde ik een paar blauwe schoenen. Het begon zeker op jonge leeftijd. Ik denk dat een  reden waarom ik een passie voor schoenen kreeg, is omdat er een moment was dat we ze niet konden betalen. Toen ik ze eenmaal Nike Air Huarache Femme kon betalen en ik in staat was om te krijgen wat ik wilde, groeide mijn passie voor hen alleen. Toen hij die nam, zei ik: "Verdomme!" (Lacht) Ik gaf ook wat schoenen aan The Game;