Vlak voordat hij zijn eerste NBA Finals-wedstrijd in 2015 speelde, maakte Draymond Green een grote aanpassing: hij veranderde zijn schoenen. Nike Free 5.0 Femme Nadat hij Nike Air Max Classic BW Femme de meeste van de voorgaande twee seizoenen verschillende LeBron James-modellen had gedragen, vermeed Green bijgeloof en stapte over op de Nike Hyperdunk 2014. " Het zijn geen hersenspellen, "zei Green over het maken van de schakelaar vlak voordat Nike Roshe Run Femmehij in de finale tegen James aankijkt. "Nike stuurde me wat witte en gouden schoenen - finales edities schoenen - dus ik zet ze op." Green, die vaak tijdens de eerste titelloop Nike Air Max 90 Hombre Azul van de Warriors op James paste, had het LeBron X-model bij de meesten gedragen van zijn tweede seizoen, daarna stapte hij over naar de LeBron Soldier 8 voor de meeste van zijn 79 reguliere seizoenwedstrijden en 15 Western Conference playoff-wedstrijden in 2014-15. Dat was inclusief een verlies aan de Cavaliers in februari, waarin James de LeBron-dragende Green en de Warriors voor 42 punten, 11 rebounds en 5 assists Nike Air Max 95 Mujer in brand stak. "Ik zag mannen altijd MJ's schoenen dragen toen ze tegen MJ speelden, en ik dacht , 'MJ heeft een beetje mentale voorsprong op die jongens', 'zei James later in een GQ-video. Dit afgelopen seizoen hebben bekende sneakers de strijd gestreden als nooit tevoren. Slechts 11 huidige spelers hebben een signature schoen met een in de Verenigde Staten gevestigd basketbalbedrijf als Nike, Adidas, Under Armour en, ja,

Van de spelers die dit seizoen op een bepaald moment een handtekeningsmodel droegen, droegen er 30 een van James 'huidige sneakers, of het nu de LeBron 15 of zijn Soldier 11 en Soldier 12 Nike Air Max Tavas Womens teamschoenen waren. Omdat de leeftijdskloof tussen James en spelers die de competitie betreden steeds groter wordt, begonnen enkele jongere spelers, zoals Bulls All-Rookie voorwaarts Lauri Markkanen en Hawks-bewaker www.rockstarbodies.co.uk Nike Blazer Womens Malcolm Delaney, vintage LeBrons van een decennium geleden te dragen als blijk van waardering, vergelijkbaar naar hoe spelers Kobe Bryant en Michael Jordan's serie hebben geadopteerd Nike Air Huarache Donne tijdens de laatste hoofdstukken van hun carrière. Terwijl James vrienden heeft op de Cavaliers en in de hele competitie die constant de nieuwere modellen van zijn lijn ondersteunen, zoals zijn mede-klanten Clutch Sports, Tristan Thompson, Eric Bledsoe en JR Smith, hij is nog steeds op verslag om in niet mis te verstane bewoordingen te zeggen dat het een voordeel is op de vloer, als je niet bij zijn bemanning bent. "Voor mij, nu in die MJ-klasse, als ik een man zie die mijn schoenen draagt ... en je gaat naar Foot Locker of ergens en je krijgt gewoon een paar LeBrons en je wilt ze op een dinsdagavond tegen me dragen? ' hij zei. "Ik ga je in de maling nemen. " Het dragen van de signature shoe van een  tegenstander, nu een relatief gebruikelijke praktijk, was ooit taboe in bepaalde Nike Air Max Tavas Mujer kleedkamers.

Tijdens de late jaren 1990 probeerde Pat Riley zijn Heat-spelers te verbieden Air Jordans te dragen tegen de Chicago Bulls, niet bereid om Jordan zelfs een glimp van trash-talking munitie te geven. Jaren later probeerde Paul Pierce zijn Washington Wizards-teamgenoten ervan te weerhouden de schoenen van LeBron tegen de Cavaliers te dragen. "Als je ooit interviews met LeBron hebt gehoord, zou hij zeggen: 'Als ik een speler zie op het speelveld waarop Nike Air Max 90 Mujer Rosas ik schoenen aantrek, weet ik dat Ik heb ze. "Pierce zei. Warriors voorwaarts Kevin Durant, wiens signatuur in het elfde jaar zit, heeft een andere mindset:" Het is vleiend voor mij ", zei hij over tegenstanders die zijn sneaker droegen. "Ik zie het helemaal  niet als een voordeel, maar het is moreso gewoon cool om een ??KD op de schoen van  een andere man te zien." Ik was opgroeien kijken naar mensen die Jordans droegen en veel in Jordans spelen. en om mijn leeftijdsgenoten het te laten dragen, is het best leuk om te zien. "Durant keek dit jaar naar zijn eigen sneaker tijdens de tweede ronde van de play-offs, waarbij New Orleans Pelikans de grote man Nikola Mirotic vasthield aan zijn trouwe KD's.